W tym artykule chcę przeanalizować różne etapy, które składają się na tworzenie profesjonalnej gry wideo. Jeśli zajmujesz się oprogramowaniem, to proces ten będzie Ci znany, ponieważ jest bardzo podobny, z tą różnicą, że gry wideo wymagają dużego wkładu twórczego.
Faza koncepcyjna.
Wszystko zaczyna się od pomysłu, z którego powstaną podstawowe aspekty gry. Określany jest gatunek lub gatunki gry wideo, jak również sposób w jaki będzie przebiegał proces gry, a także tworzona jest tablica historyczna, na której znajdują się wszelkiego rodzaju pomysły, które można dostosować, takie jak styl postaci, atmosfera, muzyka itp. Kiedy ustalone już są wymienione aspekty to czas na projektowanie.
Faza projektowania.
Zaczynamy od zdefiniowania elementów, które składają się na grę. Rozwijana jest fabuła, tworzone są szkice skryptowe w celu określenia celów, decydowania o głównych bohaterach, kontekście, itd. Za pomocą tych szkiców skryptowych artyści zabierają się do pracy nad koncepcjami wyglądu gry, sposobu wyświetlania postaci, ustawień, obiektów. Ich zadaniem jest przedstawienie wizualnych propozycji nadających kształt oryginalnemu pomysłowi. Opisywane są również elementy dźwiękowe gry: efekty dźwiękowe, ustawienia, muzyka, głosy, itp. Chociaż nic nie jest jeszcze skomponowane ani nagrane.
Wreszcie, z nieco wyraźniejszym wyobrażeniem o kierunku, w jakim będzie przebiegać gra, powstaje projekt programowania, który opisuje sposób, w jaki gra wideo będzie realizowana, język lub języki programowania, które będą używane, metodologie, które będą stosowane itd.
Faza planowania.
Ten etap ma na celu określenie różnych zadań związanych z tworzeniem gry wideo. Prace są rozdzielane pomiędzy poszczególne elementy zespołu rozwojowego, ustalane są terminy, planowane są spotkania uzupełniające.